1.1. Rulo.fi-verkkokauppa myy EZ Rulo OÜ:n Asiakkaan erikoistilauksesta ja annetun tiedon perusteella valmistettuja rullaverhoja. Tuotteet on valmistettu ja pakattu Põlvamaalla Savernassa. Rulo.fi verkkokaupan käyttöehdot ovat seuraavia.
1.2. Käyttöehtoja sovelletaan asiakkaan (jäljempänä Asiakas) ja osoitteessa www.rulo.fi olevan ostoympäristön (jäljempänä Verkkokauppa) omistajan EZ Rulo OÜ:n (jäljempänä Myyjä) välillä Verkkokaupasta Tuotteiden tilaamisen ja ostamisen yhteydessä aiheutuviin oikeussuhteisiin. Kyseisten ehtojen lisäksi noudatetaan Verkkokaupasta Tuotteiden ostamisen yhteydessä Viron Tasavallassa sovellettavaa lakia.
1.3. Myyjä voi muuttaa verkkokaupan käyttöehtoja ja tuotteiden ja palvelujen hintoja ilman etukäteisilmoitusta.
1.4. Myyjän tiedot:
EZ Rulo OÜ; Y-tunnus. 14228818; Serva, 63418, Saverna küla, Valgjärve vald, Põlva maakond, Eesti Vabariik, 63418; puhelin (+372) 5696 0171; s-posti: info@rulo.fi
2.1. Kaikki Verkkokaupassa kuvatut hinnat on annettu euroissa ja sisältävät arvonlisäveron.
2.2 Kun myyjän verkkokaupassa esitetyt hinnat ovat teknisen virheen syystä suhteettoman korkeat tai matalat ja virheen esiintyminen voidaan todistaa, on myyjällä oikeus hylätä tilaus ja palauttaa ostajan maksama summa.
3.1. Verkkokaupassa kuvatut Tuotteet valmistetaan ja pakataan asiakkaan tilauksesta
EZ Rulo OÜ tuotantotiloissa Põlvamaalla Savernassa. Kyseisten tuotteiden saatavuus varmistetaan kohtuullisessa määrässä.
3.2. Mikäli Asiakas tekee tilauksen ja ilmenee, että tilauksen täyttäminen ei ole verkkokaupassa luvatussa ajassa mahdollista, Myyjä ottaa Asiakkaaseen yhteyttä ja ehdottaa nopeinta mahdollista ratkaisua. Jos Asiakas ei suostu ehdotettuun ratkaisuun, palautetaan koko ostosta maksettu summa Asiakkaalle kahdessa arkipäivässä.
3.3. Verkkokaupassa olevat tuotekuvat ovat havainnollistavia, ja saattavat hieman poiketa Tuotteen todellisesta ulkonäöstä. Asiakas on tietoinen, että verkkokaupasta tilattujen Tuotteiden värisävy, komponentti tai mekanismit saattavat hieman poiketa valokuvasta. Erikoistilauksesta valmistetuille rullaverhoille ei sovelleta velvoiteoikeuslaista (VÕS 53 § 4 mom. 2 ja 3 k. yhdessä 56 § 1 mom. kanssa) johtuvaa 14 päivän palautusoikeutta.
3.4. Verkkokaupassa julkaistut Tuotteitten valokuvat, videot ja kuvitukset ovat EZ Rulo OÜ:n omaisuutta, ja niitä voi kopioida tai julkaista muissa kanavissa vain EZ Rulo OÜ:n kirjallisella suostumuksella.
4.1. Asiakas valitsee ohjeita noudattaen Verkkokaupasta halutun Tuotteen ja lisää sen ostoskoriin klikkaamalla ”Lisää koriin“- nappia.
4.2. Tilauksen tekemiseksi on Asiakkaan siirryttävä Ostoskorin sivulle: napsauttamalla valikkorivin ostoskorin valikon painiketta ”Siirry kassalle“ ja Asiakas johdetaan tilaussivulle.
4.3. Kysyttyjen tietojen syöttämisen ja tietojen oikeellisuuden tarkistamisen jälkeen Asiakas vahvistaa tilauksen klikkaamalla ”Lähetä tilaus“. Tilaus on jätetty toimitettu myyjälle.
4.4. Asiakas maksaa Tuotteen / tuotteet käytössä olevilla maksuvaihtoehdoilla. Maksun suoritettamisen jälkeen tilaus vahvistetaan klikkaamalla painiketta ”Takaisin kauppaan“.
4.5. Maksun suorittamisen jälkeen Verkkokauppa lähettää Asiakkaan sähköpostiosoitteeseen tilausvahvistuksen.
4.6. Asiakas sitoutuu tilauksen tekemisen yhteydessä esittämään tilauksen täyttämiseen tarvittavat ja oikeat tiedot.
4.7. Myyjä ei ole vastuussa tilauksen tekemisen yhteydessä Asiakkaan esitetyistä vääristä tiedoista johtuvista ongelmista tilauksen täyttämisen yhteydessä tai kaikista sen seuraamuksista.
5.1. Tilauksista voi turvallisesti maksaa Suomi pankkilinkkien kautta (Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki) ja Visa/MasterCard korteilla
5.2. Suoritus tehdään Verkkokaupan ulkopuolella palveluntarjoajien Maksekeskus AS turvallisissa maksuympäristöissä.
5.3. Myyjältä puuttuu pääsy Asiakkaan pankkitietoihin ja luottokorttitietoihin.
5.4. Tilauksesta maksamiseen tarvittavat henkilötiedot välitetään Maksekeskus AS:lle ja asiakkaan valittuun pankkiin.
6.1. Asiakas voi tilata tuottteen kuriirilla sopivaan osoitteeseen OSC-kuriiripalvelun kautta.
6.2. Kuriiripalvelu tavanomaisen toimituksen yhteydessä (7-10 arkipäivää) Asiakkaalle ilmaista Suomen sisällä ja se sisältyy tuotteen hintaan.
6.3. Jos Asiakas haluaa palauttaa tuotteen, on pakkauksessa oleva tuote palautettava Asiakkaan kustannuksella osoitteeseen Serva, 63418, Saverna küla, Valgjärve vald, Põlva maakond, Eesti Vabariik, 63418.
6.4. Asiakas sitoutuu ennen tilauksen tekemistä tarkistamaan yhteystiedot välttääkseen viivästyksiä ja ongelmia Tuotteiden toimituksen yhteydessä. Myyjä ei ole vastuussa Tuotteiden toimitukseen liittyvistä viivästyksistä ja ongelmista, jos viivästys tai ongelma on aiheutunut tilauksen tekemisen yhteydessä annetuista epätarkoista tai vääristä tiedoista.
6.5. Mikäli Asiakas on saanut Tuotteen avatussa pakkauksessa tai huonossa kunnossa, on Asiakkaan heti ilmoitettava siitä Verkkokauppaan lähettämällä reklamaatioviesti sähköpostiosoitteeseen: info@rulo.fi tai soittamalla (+372)56960171.
7.1. Velvoiteoikeuslain mukaan ei sovelleta erikoistilauksesta valmistettuun tuotteeseen 14 päivän palautusoikeutta (VÕS 53 § 4 mom. 2 ja 3 k. yhdessä 56 § 1 mom. kanssa) Myyjä voi vaihtaa tai ottaa tuotteen takaisin vain silloin, kun vaihdon syy liittyy tuotteen laatuun tai toimivuuteen. Myyjä ei ota tuotetta takaisin, kun palautuksen syynä on verkkosivustolle syötetyt väärät lähtötiedot tai pienet värierot verkkokaupassa olevien valokuvien ja asiakkaalle lähetetyn rullaverhon välillä
7.2. Tuotteiden palauttamiseen /vaihtoon on Myyjälle toimitettava palauttamishakemus 14 päivässä tuotteen vastaanottamisesta. Palautushakemuksen voi toimittaa vapaamuotoisesti s-postilla osoitteeseen info@rulo.fi. Palautushakemuksessa tulee olla tilausnumero ja asiakkaan nimi. Myyjälle saapuneita palautuksia käsitellään vain silloin kun kyseinen hakemus on toimitettu.
7.3. Vaihdettava tai palautettava Tuote ei saa olla vahingoittunut ja siinä ei saa olla käytön jälkiä, Tuotteen on oltava pakkauksessa. Kun palautettavan esineen tilanne on huonontunut, on Asiakas vastuussa esineen käytöstä johtuvasta arvon alenemisesta vain silloin, kun hän on käyttänyt esinettä muihin tarkoituksiin kuin esineen olemuksen, ominaisuuksien ja toimimisen tarkistamiseen. Asiakkaan on esineen olemuksen, ominaisuuksien ja toimimisen tarkistamiseen käsiteltävä ja käytettävä esinettä vain sellaisella tavalla kuin hän saisi tehdä kaupassa.
7.4. Tilauksen palauttamisen yhteydessä Asiakas palauttaa Myyjälle koko sopimuksen perusteella saadun summan Asiakkaan maksettujen toimituskustannusten kanssa. Mikäli tilaus palautetaan osittain ja tilaukseen on lisääntynyt toimitusmaksu, voi Myyjä palauttaa toimitusmaksun osittain suhteessa palautettujen tuotteiden määrään.
7.5. Palautus tehdään Asiakkaan pankkitilille viimeistään seuraavana arkipäivänä. Luottokortilla maksamisen yhteydessä tapahtuu palautus Asiakkaan pankin ehtojen mukaan.
7.6. Myyjä palauttaa Asiakkaalle ostosumman 14 päivässä palautushakemuksen vastaanottamisesta. Palautus tehdään samalle tilille, josta Asiakas on maksanut palautetusta tilauksesta.
8.1. Myytyihin tuotteisiin sovelletaan velvoiteoikeuslain 218 § 2 mom. säädettyä vaatimusten esittämisen määräaikaa.
8.2. Kun Tuote ei täyta vaatimuksia tai siinä esiintyy puutteitta on Asiakas velvollinen ilmoittamaan siitä Myyjälle heti tai viimeistään 2 kuukaudessa virheen havaitsemisesta ilmoittamalla ostajan yhteystiedot, ongelman tarkan kuvauksen ja ostokuitin numeron s-postiosoitteeseen info@rulo.fi . Kun havaitset Tuotteessa virheen, pyydämme heti lopettamaan tuotteen käytön.
8.3. Kaikki vaatimukset käsitellään ja Asiakkaaseen otetaan yhteyttä mahdollisimman nopeasti, kuitenkin viimeistään 15 päivässä vaatimuksen saamisesta.
8.4. Ensimmäisen kuuden kuukauden sisällä esineen Asiakkaalle luovuttamisesta edellytetään, että puutteet ovat olleet olemassa esineen luovutuksen aikana. Tämän edellytyksen kumoaminen on yrittäjän tehtävänä. Vaatimuksen esittämisen yhteydessä ensimmäisessä kuudessa kuukaudessa esineen Asiakkaalle luovuttamisesta maksaa esineen korjaukseen tai vaihtoon liittyvät kustannukset kuten kuljetus-, posti, työvoima-, matka- ja materiaalikustannukset aina Myyjä (Velvoiteoikeuslain 222 § 4 mom.) Seuraavan 1,5 vuoden sisällä Myyjä maksaa ksutannukset vain silloin, kun vaatimus on osoittautunut aiheelliseksi.
8.5. Kuluttajalla on oikeus vaatia Myyjältä ostohinnan alentamista tai sopimuksen lopettamista ja vaatia rahan palautusta, jos Myyjä ei voi korjata tai vaihtaa tuotetta, tuotteen korjaus tai vaihto epäonnistuu tai jos Myyjä ei ole korjannut virhettä kohtuullisessa ajassa ja kuluttajalle on aiheutettu ylimääräisiä hankaluuksia.
8.6. Kuluttaja voi esineen sopimuksesta poikkeamisen tapauksessa soveltaa lain mukaisia oikeussuojakeinoja eli vaatia sopimuksen täyttämistä, alentaa hintaa, vaatia vahingon korvausta ja irtisanoa sopimuksen.
8.7. Tuotteen sopimuksesta poikkeamisen tapauksessa maksaa Myyjä Tuotteen korjauksesta tai vaihdosta aiheutuvat kustannukset kuten kuljetus-, posti, työvoima-, matka- ja materiaalikustannukset.
8.8. Myyjä ei ole vastuussa tilattujen tuotteiden epätarkoituksenmukaisesta käytöstä aiheutuneista vahingoista tai toimituksen myöhästymisestä, mikäli se johtuu tilanteesta johon Myyjä ei voinut vaikuttaa ja/tai hänestä riippumattomasta ylittämättömästä esteestä (force majeure).
8.9. Myyjä ei korvaa Asiakkaan kustannuksia tuotteen vaatimuksista poikkeamisen tai puutteiden tapauksessa eikä ole niistä vastuussa, jos: tuotteen arvo on alentunut/tuote on vahingoittunut Asiakkaan syystä, puutteet ovat aiheutuneet tuotteen epätarkoituksenmukaisesta käytöstä tai huolto-ohjeiden laiminlyönnistä, tuotteen arvo on alentunut käytön yhteydessä luonnollisen kulumisen tuloksena tai oston suorittamista todistava kuitti puuttuu. Myyjä ei korvaa tuotteen väärästä asennuksesta tai käytöstä aiheutuvia kustannuksia. Myyjä on asennuksesta vastuussa vain silloin kun asennuksen on tehnyt myyjä tai myyjän edustaja.
9.1. Myyjä ja Asiakas ovat toinen toisensa edessä vastuussa kyseisten käyttöehtojen rikkomisella toiselle osapuolelle aiheutetusta vahingosta Viron sovellettavassa laissa määrätyissä tapauksissa ja laajuudessa.
9.2. Myyjän vastuu rajoittuu Tuotteen myyntihintaan.
9.3. Asiakas sitoutuu käyttämään Verkkokaupan palvelua vain lain ja hyvän käytännön mukaisiin tarkoituksiin.
10.1. Verkkokaupasta ostamisen yhteydessä Asiakas hyväksyy Verkkokaupan käyttöehdot ja sitoutuu niitä noudattamaan. Käyttöehdot on löydettävissä verkkokaupan jokaisen sivun alatunnisteesta.
10.2. Myyjän ja Asiakkaan välinen myyntisopimus astuu voimaan maksettavan ostosumman maksamisesta Myyjän tillile.
10.3. Myyjä voi muuttaa Verkkokaupan käyttöehtoja ja tuotteiden hintoja. Muutoksia koskeva ilmoitus annetaan Verkkokaupan sivustolla. Kauppaan sovelletaan kaupanteon aikana sovellettavia käyttöehtoja ja hintoja.
10.4. Myyjällä on oikeus luopua tilauksen täyttämisestä, kun Verkkokaupassa kuvattu hinta on teknisen virheen syystä ollut väärä.
11.1. Asiakkaan ja Myyjän väliset erimielisyydet ratkaistaan neuvotteluilla.
11.2. Kun ostajalla on Verkkokauppaa koskevia vaatimuksia, ne on lähetettävä sähköpostilla osoitteeseen info@rulo.fi tai on soitettava numeroon: (+372)56960171. Mikäli ostaja ja Verkkokauppa eivät pysty asiasta sopimaan, on ostajalla mahdollisuus hakeutua Kuluttajariitalautakuntaan. Käsittelyehtoihin voi tutustua ja hakemuksen voi tehdä täällä. Kuluttajariitalautakunnan tehtävänä on ostajan ja Verkkokaupan välisestä sopimuksesta aiheutuvien riitojen ratkaiseminen. Ostajan valituksen käsittely on ilmainen. Ostaja voi hakeutua suoraan Euroopan Unionin kuluttajariitojen ratkaisualustalle täällä.
12.1. Asiakastuen osoite on: info@rulo.fi. Asiakastuki ei toimi juhlapäivinä.
RULO.EE Käyttöehdot